Vi bringer matematikken i spil på en sjov og engagerende måde! 

Forløbet lærer dig, hvordan du kan bruge matematik til at beskrive både bevægelse og tilfældigheder i spil. Du skal også undersøge, om computeren kan lave noget, som opfører sig tilfældigt.


I dette forløb skal du lave et spil. Dit spil skal indeholde:
  • noget som bevæger sig ligesom i den virkelige verden
  • noget der opfører sig tilfældigt, så spilleren ikke kan forudse alt på forhånd

Når du har lært de grundlæggende teknikker, skal du lave dit eget spil.

1. Bevægelse i spil

2. Bevægelse med tyngdekraft

3. Tilfældighed i spil

4. Reflektion på platforme

5. Projekt

Startknap 

I denne video kan du se, hvordan du styrer et spil med beskeder.

Lister

I denne video kan du se, hvordan du kan bruge lister til at styre placering af sprites.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *